Hva kan vi hjelpe deg med?

Chat_2

Chat med oss direkte

Start chat nede til høyre

telefon

Eller ring oss

+47 32 77 11 90

Har du spørsmål før, under eller etter et kjøp?  Nøl ikke med å kontakte oss på chat, telefon eller epost.

Eller kontakt oss på epost

Har du spørsmål etter et kjøp, kan du også logge inn på min konto der informasjon om kjøpet ligger lagret og så kontakte oss via kontaktskjemaet som ligger der.

Noen vanlige spørsmål

1. Velg bil
Start med å velge bilen du søker etter deler til. Det gjør du enklest ved å legge inn bilens registreringsnummer i registreringsfeltet i toppbanneret på nettsiden. Når du har lagt inn registreringsnumeret kan vi automatisk hente ut en del informasjon om bilen din, slik at du kun får opp deler som passer til din bilmodell. Har du ikke registreringsnummeret tilgjengelig så kan du også velge bilmodell manuelt.

2. Velg produktkategori og produkter
Når du har lagt inn registreringsnummer, får du opp en meny over produktkategorier. Klikke du f.eks. på kategorien Forstilling, får du opp alle produkter som hører inn under denne produktkategorien. Velg deretter det spesifikke produktet du er ute etter fra oversikten. Du kan også gjøre et direkte søk etter produktet du er ute etter, f.eks. Bremsklosser. Søkefeltet får du frem ved å klikke på det lille forstørrelsesglasset til høyre helt i toppen av siden.

3. Legg i handlekurven
Når du har klikket på produktet du er ute etter, får du opp en mer detaljert informasjonsvisning og større bilde av det aktuelle produktet. Hvis bilmodeller og motortyper som produktet passer til er listet opp så sjekk at din biltype og motor står nevnt. Når du har funnet rikitg produkt til din bil så klikker du på Legg i handlekurv. Skal du fortsette å handle, klikker du på produktkategori i menyen, eller bruker søkefeltet.

4. Vis handlekurv
Et lite handlekurvsymbol oppe til høyre på siden gir deg oversikt over deler du har valgt, og lagt i handlekurven. Handlekurven kan «tømmes» og handelen avbrytes når som helst i kjøpsprosessen.

5. Fullfør kjøp
Når du har lagt de produktene du ønsker å kjøpe i handlekurven, klikker du på Gå til handlekurv for å fullføre bestillingen.

7. Kundeopplysninger
Her får du tre alternativer:

a) Er du kunde fra før, klikker du på Logg inn, og logger deretter inn med ditt brukernavn og passord.

b) Er du kunde, men har glemt passordet, klikker du på Bestill nytt passord. Du vil da få nytt passord tilsendt på den epostadressen du har oppgitt tidligere, eller en annen som du oppgir.

c) Hvis du ikke har handlet i vår nettbutikk tidligere, kan du registrere deg ved å klikke på Ny kunde.

8. Velge frakt- og betalingsmåte
Når du har logget inn på Min side, får du opp alternative valg for frakt- og betalingsmåte.

Betalingsmåter

Bildeleksperten.no tilbyr forskjellige betalingsmåter. Du kan betale med VISA og Mastercard eller få varene tilsendt i postoppkrav. Betaler du med kort, og handler for mer enn kr 500,- så får du varene fraktfritt tilsendt. Varer som sendes i postoppkrav, belastes fra kr 75,- til kr 200,- avhengig av vekt og størrelse.

Må bilen på autorisert verksted dersom en feil må repareres eller en slitedel må byttes? Mange bileiere tror at de ikke har lov til å røre f.eks. bremser eller forstilling. Men det har du! Her er noen punkter fra forskriftene (FOR-2009-05-13-589): Forskrift om krav til kontrollorgan for periodisk kontroll av kjøretøy og godkjenning av kjøretøyverksteder (§5 pkt.3g):

«g) Reparasjons- og vedlikeholdsarbeid som blir utført av eieren eller medlemmer av eierens husstand på kjøretøy som er registrert på eieren, eller har vært registrert i eierens navn på tidspunktet for eventuell avskilting. Unntaket gjelder også dersom den som utfører reparasjons- og vedlikeholdsarbeid har rådighet over kjøretøy på leasingkontrakt, dersom det er tillatt i kontrakten. Unntaket gjelder ikke når eieren reparerer kjøretøy som blir omsatt i næringsøyemed.»

Det vil si at du kan reparere alt på din egen privatbil.